Allmän kursinformation

Kursanmälan (Nytt för 2024!)
Anmälan görs via hemsidan under fliken ”Boka danskurs” och inte via mail.
Ange namn, fullständigt personnummer, adress, telefon och kursnummer.
Vid frågor angående kurser maila info@visbydansskola.com eller ring 0498-215540.

Nivå – rekommenderad svårighetsgrad
Nivå 1 – nybörjare, du har dansat 0-2 terminer tidigare.
Nivå 2 – fortsättning, du har dansat 1-4 terminer tidigare.
Nivå 3 – övade, du har dansat 4-7 terminer tidigare.
Nivå 4 – avancerad, kräver danslärarens godkännande.

Att gå upp till en svårare nivå är inget måste!
Du kan fortsätta på samma nivå så länge du tycker att svårighetsgraden på lektionen känns lagom.
Danslärarna erhåller sig rätten att ge rekommendation kring vilken nivå dansaren bör gå. Detta för att det ska bli bäst för både dansaren, gruppen och läraren.

Tävlingsdans (M.A.D, Motions & Dansföreningen)
M.A.D. (Motions & Dansföreningen) är en renodlad tävlingsförening. Dvs endast tävlingsdansare ska betala medlemsavgiften per kalenderår. Tävlingskurserna går ej att kombinera med andra erbjudanden såsom mängdrabatten eller dylikt. Alla tävlingsdansare blir fakturerade för medlemsavgift samt kursavgift. Fakturan skickas från MAD och inte från VDT AB.

Mängdrabatt (gäller Visby Dansskolas kurser)
Dansar du eller ditt barn fler än två kurser så erhåller ni 10% på den tredje kursen, 20% på den fjärde kursen, 30% på den femte kursen osv. Rabatten räknas av på den billigaste kursen och gäller per person och inte per familj. Detta går ej att kombinera med andra rabatter. För att erhålla rabatterat pris måste avgiften vara inbetalad i tid.

Betalning av danskurser
Betalning sker via faktura till den mail vi har i vårt system. Önskar ni byta? Meddela detta vid anmälan.
I bekräftelsen, som ni erhåller via mail vid dansanmälan, hittar ni summan ni blir debiterade.
OBS! Tävlingsdans och medlemsavgift faktureras separat utav MAD och inte av VDT AB.

Betalning av nybörjarkurser (nivå 1)
Nybörjarkurser ska vara betalda till andra kurstillfället.
Vill dansaren inte fortsätta meddelar ni receptionen innan det andra kurstillfället via mail till info@visbydansskola.com att denne inte ska fortsätta på kursen så gör vi en avanmälan och ni behöver inte betala något. Obs! Om man inte avanmält sig till andra kurstillfället så kommer dansarens plats vara kvar och hela kursavgiften debiteras.

Betalning av fortsättningskurser (nivå 2-4)
Fortsättningskurser ska vara betalda till första kurstillfället.
Om du avbryter kursen innan andra kurstillfället så meddela oss omgående, då kan du få en del av kursavgiften tillbaka.

Ångerrätt
Du har enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) full ångerrätt i 14 dagar från den dag du får antagningsbesked.

Om du använder din 14-dagars ångerrätt efter att undervisningsperioden har påbörjats sker återbetalning av avgiften för de kurstillfällen som återstår av undervisningsperioden efter att du har meddelat Visby Dansskola din avbokning.

Sjukdom, skada eller flytt
Vid långvarig sjukdom eller flytt från ort, eller annan jämförbar anledning som omöjliggör deltagande och som du inte hade kunnat förutse. I dessa fall behöver Visby Dansskola få se läkarintyg, flyttanmälan eller dylikt som styrker detta för att återbetalning av avgift ska kunna göras.

Om du avbryter ditt deltagande på en danskurs p.g.a. sjukdom, skada, flytt till annan ort eller dylikt skall du omedelbart meddela Visby Dansskola. Läkarintyg skall vara Visby Dansskola tillhanda inom två veckor från att du meddelat att du avbryter ditt deltagande. Återbetalning sker för de undervisningstillfällen som återstår av perioden från och med att du har meddelat Visby Dansskola.

Åskådare
Samtliga kurser är åskadarfria. Detta pga att föräldrar och dylikt kan upplevas som en distraktion för eleverna.

Klädsel & skor
På samtliga dansklasser bör dansaren använda träningskläder. Skor är ett krav på våra breakdance, hiphop och disco-klasser. I jazz kan dansaren ha speciella jazzskor eller vara barfota. Barfota gäller på samtliga klasser i contemporary, alternativt strumpor i vissa övningar. Ytterskor får inte användas i våra salar.