Wilma Roswall

Danslärare i hiphop, contemporary, streetjazz & tävlingsdans

Wilma började dansa på Visby Dansskola innan hon fyllt 3 år och undervisar hos oss i disco, hiphop, street jazz, contemporary och jazz samt tränar våra tävlingsdansare.

Wilma började tävla 2009 och har sedan dess tävlat i fyra EM och fem VM i både grupp, solo och electric boogie.

2015 flyttade Wilma till Stockholm för att gå på Kulturamas dansgymnasium.
Efter Kulturama åkte Wilma till New York för att utbilda sig på Broadway Dance Center.

Som elev på Wilmas klasser kan man förvänta sig givande lektioner med glad stämning som ska få alla att vilja arbeta hårt och göra sitt allra bästa! Utmaningar för att alltid försöka nå nästa steg och utvecklas så mycket som möjligt.
Klasser där man inte ska behöva vara rädd för att prova och våga gå utanför sin ”comfort zone” .

Wilma säger:
”Mina styrkor som dansare/danslärare är att jag verkligen vill lära känna alla mina elever och deras tankar och mål inom dansen och tillsammans försöka nå dom! Efter att ha tränat mig själv nu i så många år vill jag nu lära alla mina elever allt jag lärt mig under dom senaste åren, jag vill ge alla så mycket lärdom som det bara går inom dom olika stilarna jag tränat.”